Saturday, December 13, 2008

La la la la

Balada Jerry Patafizik...(Eksperimen Prosa Sastera Jalanan [Street Lit]) Bahagian Dua

Merdre!!! (English : Shitrr!)

I’m a loser, fuck me. Haha…gelak!!!..tidur! bangun pagi, tapi tak serupa pagi, matahari dah meninggi. Bangun, tak mandi, tak gosok gigi. Makan chikedis, minum Coca-Cola™. Fat slob, anorak, trainspotter. Masturbasi™ itu hobi. Gila punya orang. Stadi sains sosial, tapi tak reti jaga diri, tak tanggungjawab, salahkan pak menteri. Cilake punye Government™, sial punya Capitalist™. Buka famflet Anarchy™, buka buku filosofi, buka PDF Socialist™, buka zine Punk™, dengar lagu Thrash Metal©, Black Metal™, Death Metal©, Dangdut® sampai mual. Revolusi™! Reformasi™! politikus lawat/lewat/l*wat (a-e-i-o-u) lagi, konspirasi!. Kadar jenayah tinggi, geleng-geleng kepala mengeluh… zzzZzzZZz… Surf internet, tengok satelit tv---sepanjang hari, hidup ke begini? (guna sofa IKEA™, meja IKANO™, handphone NOKIA™) Makan nasik, lauk masak lemak, ikan keli, mengantuk! tidur lagi. Straight Edge© hari minggu, Vegan© separuh masa. Jadi parasit, jadi kutu, tunggu, menagih rezeki. Nak jadik Hippies™, baca Vice magazine® kat CC librari universiti. Tak artikulasi, mendiam diri. Anti sosial tapi risau pasal privasi, pasal sekuriti…anti-work, anti-corporate multi nasional, trans nasional company…Bla! Bla! Bla! Pakai cermin mata tebal, tak cukur janggut, misai tak jaga…rambut panjang pening kepala, isap rokok Israel™ lagi. Jeans koyak pergi tampal, ibu kata bila nak beli baju pakai duit sendiri…ZZZzzZZZZzzz…jaga malam, layan khayalan. Menipu kata menyembunyi, misteri. Gila babi. Tengok 3gp, lucah lagi, video porno, dah lali. Pornografi---page 3, Playboy™, Penthouse™, Baywatch, stacy. Cakap tak serupa bikin, bila mau sedar nie!!!

Inspirasi - Azman Hussin (Penulis Tempatan, salah satu karya beliau sebuah cerpen berjudul Boxing, Boxing, Boxing “ dunia nie keras, sebab tu kita nie, manusia suke yang lembut-lembut”), Alfred Jarry, Roger Shattuck, Astro tv, [Hotlink Maxis, KFC, Marlboro, Colgate, Coca-Cola], [Superman, Spiderman, Bendera Star & Stripes (USA) Union Jack (UK) dan Bendera Peranchis].

Playlist semasa menulis :-

Limp Bizkit - Chocolate Starfish and Hot Dog Flavored Water

Limp Bizkit - Significant Other

Dark Knight - Batman the Movie

Baca sesuatu penulisan itu, macam menonton filem Zombie Kampung Pisang, yang rasa ianya humour, ya ianya humour, yang rasa ianya bermesej, ya mungkin bermesej, yang rasa ianya artistik, boleh jadi ianya artistik dan berestetika, yang fikir ianya membosan dan macam haram, memang ianya membosankan dan macam haram…hehe…yang penting kita balik rumah nanti, hati senang, pikiran tenang, perut kenyang, alat masih boleh tegang, maknenye tiada ED atau PE laa tu, tak begitu? – Elfy fareezy bin ??? (alamak aku dah lupa nama bapak dia daaa!) [bukan nama sebenar]

1 comment: